Vuoden 2020 SAFA-palkinto -ehdokkaita haetaan

Suomen Arkkitehtiliiton SAFA-palkinto jaetaan tunnustuksena maamme kunnalle tai muulle julkiselle tai yksityiselle yhteisölle tai yritykselle, joka esimerkillisellä tavalla on toiminut hyvän suunnittelun edellytysten ja tulosten aikaansaamiseksi. Palkinto annetaan toiminnasta, joka merkittävällä tavalla on edistänyt tarkoituksenmukaista ja hallittua yhdyskuntakehitystä ja hyvän elinympäristön syntymistä.

Ehdotuksia SAFA-palkinnon saajaksi voivat tehdä kaikki Suomen kansalaiset ja yhteisöt. Palkintolautakunta muistuttaa myös, että kaikilta SAFAn paikallis- ja alaosastoilta on tärkeää saada ehdotuksia palkinnon saajiksi.  Ehdotuksiin tulee liittää riittävät perustiedot ja perustelut, ja ne tulee toimittaa perjantaihin, 20.3.2020 mennessä osoitteella Suomen Arkkitehtiliitto, Malminkatu 30, 00100 Helsinki tai . Lisätietoa antaa erityisasiantuntija Pia Selroos, tai puh. 041 528 2952.

SAFA-palkinnon säännöt ja luettelo palkinnon tähän mennessä saaneista ovat nähtävänä täällä. Palkintolautakunta koostuu Suomen Kuntaliiton, SAFAn ja ympäristöministeriön edustajista. Lautakunnan puheenjohtajana toimii SAFAn varapuheenjohtaja Harri Hautajärvi.

SAFA-palkinto jaetaan Arkkitehtipäivillä Turussa perjantaina 8.5.2020.