Maailman arkkitehtuuripäivää vietetään 7.10. – kaikille avoimia tapahtumia Tampereella, Kuopiossa ja Oulussa

Suomen Arkkitehtiliitto SAFA järjestää arkkitehtuuriaiheisia tapahtumia Maailman arkkitehtuuripäivänä (World Architecture Day) maanantaina 7.10. Tapahtumat ovat kaikille avoimia ja maksuttomia. Samana päivänä julkistetaan myös vuoden 2019 Arkkitehtuurin Finlandia  -palkinnon voittaja.

Miten Oulun yliopistorakennus suunniteltiin ja rakennettiin?

Aiheesta kertoo yliopiston suunnittelusta Kari Virran toimistossa 20 vuoden ajan vastannut arkkitehti Matti Rotko. Tilaisuus järjestetään luentosalissa L4 7.10. klo 17 alkaen. Kahvitauon jälkeen järjestetään opastettu kiertokävely kampusalueella.

Kuopion arkkitehtitoimistoja ja projekteja

Arkkitehtitoimistot jalkautuvat Kohtaamoon! Kuopiolaiset arkkitehtitoimistot esittelevät toimintaansa ja viimeaikaisia projektejaan Kuopion kaupungin näyttelytilassa, Alatorin kauppakeskus Apajan Kohtaamossa 7.10. klo 9–17.

Tervetuloa ideoimaan Tampereen arkkitehtuuripolitiikkaa

Arkkitehtuuripoliittisen ohjelman päivittäminen on ajankohtaista juuri nyt, sillä Suomen uuden arkkitehtuuripoliittisen ohjelman on määrä valmistua v. 2020, tasan vuoden päästä. Tampereen ensimmäinen APOLI laadittiin vuonna 2007. Olisiko nyt aika päivittää se samaan aikaan valtakunnallisen ohjelman kanssa? Alustajina on monipuolinen joukko rakennusalan, politiikan ja arkkitehtuurin asiantuntijoita. Kaikille avoin ja maksuton seminaari järjestetään 7.10.2019 klo 14.00–17.30 G Livelab Tampereella (Puutarhakatu 1). Tilaisuuden alussa on kahvitarjoilu.

Tarkat tapahtumakuvaukset, ajankohdat, mahdolliset ohjelmamuutokset ja kohteet kartalla päivittyvät osoitteeseen: http://www.popupsafa.fi/

Lisätietoja:

• Oulu: Pia Krogius, p. 040 762 6768